Voor paar dagen in auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu Voor paar dagen in auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu

Voor paar dagen in auckland

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

18 Juli 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hello Iedereen,

Wederom een berichtje uit Auckland.
Ben weer terug vanuit Greerton en nog 2 daagjes en dan is Gabi hier voor 4 weekjes :)...

En dan gaat rondreizen voor maandje beginnen...

Afgelopen weken in Greerton gepruned.. Aangezien uitleggen waarschijnlijk niet echt tot de verbeelding spreekt, heb ik maar 2 2 filmpjes gemaakt om jullie een idee te geven..

De eerste 2 weken van prunen kregen we per uur betaald, minimum loon a 6 eur.. en de laatste week kregen we per aantal bays betaald.. En dat kwam neer op een goeie 3,5 eur per uur ;). Het prunen moet na een goede 2 maanden een stuk meer geld opleveren, maar als je net begint is de snelheid nog niet zoals de Indiers die tegenover onze 7/8 bays per dag er 25 tot 30 doen...
Desondanks is het leuk werk ( goeie exercise en daarnaast de hele dag zingen) en het seizoen loopt tot eind
september, dus wie weet krijgt het nog vervolg, maar moet nog even kijken..

Vanochtend om half zeven afscheid genomen van Angel en Vicente ( mijn maatjes in het huis) die me bij de busstop dropte en van de rest gister.. Hernan en Nadine 2 voormalige collega's van het plukken kwamen langs met een case met bier en chips en aangezien we de orchard s'ochtends gefinished hadden, kreeg het bier van de pub zo een goed gevolg :)

Verder tijdens prunen afgelopen weken een beetje kleurtje opgedaan met de winterzon..

Verder was de verjaardag van Angel geslaagd, hebben we weer een nieuwe europa-zuid amerika achter de rug en heb ik inmiddels mijn kookkunsten uitgebreidt (dankzij Angel die chef is..) en verder ook mijn spaans (jorge een van de chilenen hier in hostel in Auckland vroeg me vanochtend in spaans hoe het prunen was en in redelijk spaans kon ik vertellen hoe het werk was en hoe het betaalde endergelijke.. ;)

Bij dit bericht maar weer wat foto's en dus de de basics van prunen voor de liefhebbers ;)

Grtz Ivo

• 18 Juli 2008 - 05:50

Lagers:

Jongen toch, moet jij niet ooit nog eens gaan studeren of blijf je gewoon maar in het vere zuiden??

• 18 Juli 2008 - 15:23

Riejo:

Hahah klinkt allemaal weer gezellig. Je leert in elk geval dingen die je in nederland ook nog eens kan gebruiken. En nu weet ik ook precies wat prunen is :p.
    Veel plezier de komende tijd met Gabi.

• 28 Juli 2008 - 10:51

Stef:

leuke vidio en uitleg overje takken werk hi hi