Werken in Windy Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu Werken in Windy Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu

Werken in Windy Wellington

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

30 Augustus 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hello iedereen,

Na een perfecte laatste dag met zijn 2en in Auckland (behalve het feit van afscheid nemen... :( , nog 2 daagjes in Auckland gebleven om vervolgens richting Wellington te vertrekken...

Na onze laatste nacht samen hebben we zeg maar al het leuke in Auckland in een dag gedaan. Eerst een free tour door Auckland genomen( met bezoek aan Mount Eden, Harbour Bridge met de bridge walk, Skytower en nog monument met uitzicht bij de stad en een lunch in een van de betere pubs in Auckland.

Vervolgens zijn we naar de minus 5 bar gegaan, hier krijg je 2 paar handschoenen, dikke jas en een free cocktail voor 25 dollar. Je mag maar een half uur in de bar blijven, omdat zoals je kan raden het minus 5 graden is en alles in de bar van ijs is (de bar, bankjes, sculpturen, glazen en muren)..

Moeten we in Amsterdam ook hebben (gewoon voor de lol)

Hierna zijn we uiteten geweest bovenin de skytower, met uitzicht over heel Auckland bij nacht... Uitzicht, eten en wijn waren heerlijk..

Helaas daarna dus richting vliegveld om afscheid te nemen.. Korte samenvatting.. @#$@#%$%KLOTE@$#@%$%

De 2 dagen daarna in Auckland niet zoveel gedaan, dan bus naar Wellington boeken en beetje pokeren in casino voor afleiding (200 dollar gewonnen..)

De ene dag dat ik met gabi in wellington was, had ik al besloten om daar baan te gaan vinden. Het is een hele chille stad, alles gebeurd in radius van 20/25 blokken, bijna overal een richtingsverkeer, hebt er net zo een strand/boulevard als in nice, en relaxte en gezellige sfeer als in amsterdam, alleen bijna altijd stevige wind en ligt ook nog precies op grens van 2 aardschotsen, dus aardbevingen zijn hier relatief vaak aan de orde (maar over het algemeen redelijk klein op de schaal van richter als het gebeurd)

Vorige week donderdagavond in Wellington aangekomen en gelijk CV gaan versturen en vrijdag uitzendbureau's gaan bellen ( dit keer maar gelijk 7 ipv vertrouwen op slechts 2), wat me voor maandag, dinsdag en woensdag een druk schema van interviews opleverde met de agency's.

Zaterdag's naar Wellington Park gegaan, op internet naar wat voetbalclubs gezocht en daar waren in het weekend 2 wedstrijden..

Dus balletje mee en beetje rondkloten en naar de wedstrijden kijken (in de rust eindelijk weer is op goal kunnen schieten). Uiteindelijk tot uurtje of 6 s'avonds in kantine gebleven (gratis bier en eten..en train nu op de woensdagen (in zaal) met Wellington United mee.. (helaas is seizoen sinds vorig weekend afgelopen en begint pas weer in maart, maar in ieder geval weer 1 keer per week balletje trappen)

Zondag naar ander hostel gegaan, waar Pablo (jongen waarmee ik in Tauranga werkte) verblijft.. En is wat kleiner hostel en wat gezelliger, iedereen kent elkaar dus net een grote familie..
Inmiddels is Vicente ook naar Wellington gekomen en is het goed om elkaar weer te zien..

De gesprekken met de agency's waren goed, net als in Auckland (Maar deze keer maar wat geld uitgetrokken voor een nette broek)

Woensdag had ik gesprek met agency die s'middags om half vijf al een interview voor me had bij een lokaal accountantskantoor, waar ze een assistent auditor met ervaring nodig hadden.. En om kwart voor vijf stond ik weer buiten met een baan ( full-time maandag tot en met vrijdag) voor in ieder geval 1 maand, maar met kans op uitloop tot 3.. Donderdag kon ik gelijk om 10 uur beginnen..

Eerst nog contract met Agency getekend en verdien nu voor deze opdracht 33 dollar per uur :), dus in de afgelopen 1,5/2 dagen meer verdiend dan een volle week prunen..

Baan is aardig op tijd, want heb nog 50 euro op ene en 6 dollar op andere rekening, terwijl er nog een creditcard rekening voor mijn nette broek en overhemdem aankomt..

Die rekening kan ik met maand werken, weer makkelijk betalen en waarschijnlijk weer rekening naar 1600 dollar brengen.. Maar hopelijk loopt de opdracht nog langer door en dan kan ik in 3 maanden genoeg sparen om in ieder geval paar weken zuider-eiland te reizen en wat geld voor Fiji en LA te reserveren..

Al met al dus precies goed getimed.. Anders had ik waarschijnlijk vrijdag moeten beginnen om in de nachten bij de Mcdonalds te gaan werken.. (die baan was soieso beschikbaar)..

Net met groep uit hostel bij Great India gaan eten; goed restaurant waar je volle maaltijd haalt voor 10 dollar tussen 12 en 2 zaterdag en zo naar haven toe, want Nikai komt hier zo aan voor paar daagjes.. Dus wordt gezellig om elkaar weer even te zien..

Al met al nu weekje in wellington en genoeg dingen die me bezig houden, waardoor ik niet te veel denk aan dat ik Gabi nu weer mis..

Grtz Ivo

• 30 Augustus 2008 - 09:26

Riejo:

Klinkt goed jonge, eindelijk een normale baan. En ook nog eens lekker 200dollar met pokeren.

Mijn tel is niet stuk, alhoewel, het scherm heeft zich 180graden omgedraaid. Dus moet hem op zijn kop houden.
    Maar ik heb gewoon geen bereik. Zat eerst op de boot in whitsundays en ben net terug van Frasers en morgen naar Noosa dus volgende week ergens ben ik weer bereikbaar.

Ik spreek je snel weer. Goed om te horen dat je werkt dan kan ik je straks ook gewoon opzoeken in NZ :). Groeten aan Nik.

• 17 September 2008 - 13:14

Riejo:

IVOOOO!!!
    Hoe bevalt het leven als kantoorpik nu? Verlang je alweer terug naar de open velden :)
    Ben nu in Sydney lekker weer de melkman aan het uithangen. Zeg steeds dat ik een andere baan ga zoeken maar ben te lui. Woon 5 min lopen van bondi beach, op bondi rd :0 Heerlijk voor straks in de zomer.
    Spreek je snel.