Living in Wellington (2) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu Living in Wellington (2) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu

Living in Wellington (2)

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

27 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hello iedereen,

Dacht weer is even blogje plaatsen op deze vrije maandag ( het is hier Bank Holiday, dus korte werk week deze week)..

Morgen is mijn laatste werkdag bij mijn huidige werkgever, maar om 14.00 morgen heb ik interview bij BDO voor accounting werk.. Had aangegeven dat ik tot rond kerst hier in Wellington wil werken en via via kreeg ik belletje van BDO die wel geintereseerd waren, dus met een beetje geluk kan ik daar woensdag beginnen en kan ik rond kerst richting australie om daar kerst en oud en nieuw op strand door te brengen en Riejo ff op te zoeken voordat zuider-eiland aan de beurt is..

En moet even kijken hoe het sparender wijs verder gaat komende weken, maar wie weet worden het vanaf eind december werkvrije maanden tot ik in maart weer in Nederland ben. (dat is mijn goede voornemen voor 2009 :) )

Hier afgelopen maand redelijk geluk gehad met het weer in de weekends en daardoor goede zaterdagen op het strand gehad. Island bay bezocht, coastal walkway waar de zeehondenkolonie inmiddels vertrokken is, maar er nog drie verdwaalde zeehonden (wellicht ietwat oudere zeehonden, die nu bedacht hadden; weet je wat wij blijven hier gewoon maar liggen..)
te bewonderen waren.. En in aquarium kunnen meemaken hoe sterk de zuignappen van octopus zijn.. kon je vinger in aquarium steken en dan hopen dat de volunteer het voor elkaar kreeg om de octopus weer los te krijgen :)

2 weken geleden naar Karori Sanctuary geweest; vogel/natuur reservaat in buitenwijk Wellington en gevoel dat je totaal niet meer in de stad bent en even 3 uur in andere wereld rond te lopen..

Afgelopen weekend vrijdag alvast in de stemming gekomen voor Halloween volgende week ( was house party met dress-code.. met oranje bandana de hollandse eer hoog gehouden)

Gister weer even kort terug in India.. was gister Diwali festival
(Hindu festival of lights) met in de plaatselijke DSB Arena 2 grote zalen, eentje stands met heerlijk eten en in andere zaal grote stage met dans en muziek performances...
Verder was er in andere galerie foto-expositie journey through india ( see IndiaPhotoJourney.com.. briljant)

En rond uurtje of half elf eindigde met groot vuurwerk in de haven.. dus was goed uitzicht met biertje op terras)

Begin van de maand 2e geworden bij pokertoernooi waarvoor ik me vorige maand gekwalificeerd had en met gewonnen 225 dollar nieuwe ipod gekocht :) en me gekwalificeerd voor landelijke final 22 november in christchurch.. toernooi van 800 man, dus is cool om mee te maken ook al lig ik er snel uit..

Verder volgende week waarschijnlijk weer terug richting Cambridge hostel om free internet in huidige hostel in te ruilen voor kamer met tv en koelkast.. Pablo's zus gaat naar apartement en hij heeft dus plaats over in double room.. Dus dat wordt wel relax en wordt goed om weer in de Zuid-Amerikaanse drukte terug te keren :)

De tijd begint voor mijn gevoel wel steeds sneller te gaan, de weken vliegen hier voorbij..wat opzich niet verkeerd is omdat dan het punt om weer met reizen te beginnen snel aanbreekt :)

Wat wel weer begint te kriebelen omdat het afscheid nemen van de mensen die wellington verruilen voor Azie, Zuider Eiland, Australie week na week lijkt toe te nemen.

Aan de andere kant zal ik Wellington wel gaan missen, maar de komende 9 weken dus nog maar even genieten hier...

Grtz Ivo




  • 27 Oktober 2008 - 08:13

    Edy:

    Vermomd als hollander in een bandage, en dan ook nog een pokerstrijd winnen! fantastisch! wat een heerlijke reis! geniet nog maar lekker, voor je het weet is het maart. dag Ivo hartelijkst gegroet van edy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

On the road

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 141917

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 07 Juni 2016

Fin del mundo

05 Augustus 2015 - 06 September 2015

Business Case Ethiopie

01 Augustus 2014 - 28 Augustus 2014

@ Work in Cambodja

11 April 2013 - 29 Mei 2013

Letsgetspanish

26 Februari 2008 - 01 Maart 2009

Wereldreis deel 2

Landen bezocht: