laatste bericht - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu laatste bericht - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu

laatste bericht

Door: Ivo en Gabi

Blijf op de hoogte en volg Ivo

17 Augustus 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Derde en laatste update voor ik (gabi) weer vertrek naar amsterdam.

Laatste keer zouden we de waitomo caves ingaan. Hebben we gedaan, op de meest zonnige dag sinds dagen gingen wij onder de grond...Het was heel vet. Eerst naar een afgelegen ' pakhuis' waar we in wetsuites werden gehezen, kaplaarzen aan en door de weilanden wandelden naar de ingang van de grot.
We moesten door een smalle doorgang naar beneden klauteren en meteen door het koude water waden. Veel klauteren, klimmen, door kleine doorgangen kruipen en zwemmen in het ijskoude water. Om uiteindelijk bij de glowworms uit tekomen wat dus eigenlijk geen wormen zijn maar larven en ze geven licht doordat ze niet kunnen schijten en dus alles verbranden.

De rest van de dag lekker relax...om de volgende dag te vertrekken richting Tauranga via cambridge en matamata.

In Cambridge een paardenstal opgezocht om eens mee te maken hoe het hier gaat... Was een hele mooie stal, vooral renpaarden, wat fok en een aantal lippitsaners etc. De stalmaneger gaf ons een leuke tour en via hem ook nog wat info over de beroemde film The lord of the rings. Hij was 1 van de 5 mensen die de paarden en de acteurs voor 2 jaar had getraint voor de film en zelfs zelf 15 seconde van fame had als dubble voor Gandalf.

Vervolgens in Matamata drie kwartier door de jungle gelopen om uit te komen bij de 150 meter hoge waterval; deze valt in twee delen naar beneden..

Vervolgens doorgereden naar Tauranga om weer een nachtje gratis te kunnen overnachten en om Vicente en Angel weer even te zien en konden ze eindelijk ook Gabi ontmoeten, waar ik hun al heel veel over verteld had.

De volgende dag zijn we eindelijk richting Coromandel gegaan, het schier eiland ten oosten van Auckland..

In whitianga overnacht om de volgende ochtend tijdens eb richting Hahei te gaan om hot water beach; stukje strand waar je even moet graven om vervolgens kokend heet grond water te vinden, die samen met het zeewater een heerlijk natuurlijke spa wordt.. en vervolgens door naar Cathedral Cove ( je raadt het al een grot die de vorm van een kathedraal (mijn nederlands weet het niet meer of wel...) heeft.

Vervolgens in Coromandel weer onze favoriete top 10 holiday park opgezocht... helaas was het weer weer niet om over naar huis te schrijven en viel ons plan om te gaan skydiven in het water.. geld technisch kwam dat eigenlijk niet verkeerd uit, maar toch helaas :( ..

Van hieruit naar Cape Colville het meest noordelijke puntje van Coromandel region en na een slingerweggetje van 2 uur is het uitzicht het meer dan waard..
Hier heerlijk over strand gestruind om vervolgens door te rijden naar Thames..

Na 1 biertje bij zonsondergang langs de weg op zoek gegaan naar een camping.. deze uiteindelijk gevonden aan het einde van een hele lange, donkere, kronkelende weg het coromandel forest in.. Was eigenlijk niet echt camping, maar meer legale parkeerplaats in het forest, met enkel paar houten hokjes wat een wc moest voorstellen..

Hier voor het eerst 'de keuken' van Einstein gebruikt en heerlijke gehaktballetjes met gesmolten kaas te voorschijn getoverd...

En s'ochtends lekker eitje gebakken, tussen de buien door..en met een volle maag door naar de Butterfly Garden net buiten Thames.

In de folders heel mooi maar toen we er aankwamen bleek het aan een campingpark te zitten en zag het er een beetje als een puinzooi uit. Helaas was de tuin ook nog eens dicht dus hadden we geld over en tijd, dus op naar The Warehouse!!!!

Daar voor Ivo nieuwe schoenen gekocht omdat de vorige nieuwe schoenen konden praten (de hak liet los) voor Gabi een trainingsbroek en twee dvd's; The butterfly effect en The whale rider.

Doorgereden naar Orere point en meteen onze nieuwe film bewondert. The whale rider is een film over de Maori, een bepaalde stam die een legende heeft en volgens deze traditie leeft en zijn leiders zoekt.. Dit zijn altijd de eerst geboren jongens en het verhaal gaat over de relatie tussen de Opa van een familie die de leider in de gemeenschap zoekt en zijn kleindochter die uiteindelijk de leider blijkt te zijn... Anyway hele goede film en must see...

Na nog een laatste avond in Einstein de volgende dag na 4130 kilometer Einstein weer bij ons spaceship Station ingeleverd ... :(

Vervolgens hebben we onze backpacks in hostel gedumpt en met een kleine rugtas de ferry richting Waiheke Island gepakt.. 35 minuten vanuit Auckland en hier eigenlijk van de ferry gelijk met de bus naar Oneroa de hoofstad van dit eilandje met 7000 inwoners en hier omdat we even moesten toileteren de Sandbar ingegaan en besloten om hier even 1 biertje te doen... Nou bleken ze toevallig een zaterdag tussen 2 en 5 het bier tegen maar 5 dollar te verkopen, dus bleef het niet bij 1 biertje.. Vervolgens was de nieuwe barman niet op de hoogte dat deze prijs maar tot 5 uur was, dus weer paar biertjes verder hoefden we pas de normale prijs te betalen.. Dit was eigenlijk het moment om dus geld te besparen en op zoek te gaan naar goedkoop hostel, echter kwamen we toen in gesprek met Stuart en Martha
.. Deze wonen nu anderhalf jaar op Waiheke Island en boden ons aan om bij hun thuis te overnachten.. Wat zeer welkom was.. Helaas voor Stuart was Martha redelijk aangeschoten tegen uurtje of acht en kregen wij dus briefje met adres in handen gedrukt en we moesten maar kijken hoe laat we kwamen, want hij liet de deur wel open.. Na deze besparing op overnachtingskosten dit natuurlijk nog even geviert met paar biertjes en vervolgens de taxi naar Jelicoe parade nr 56 gepakt.. Hier werden we verwelkomd door een nog wakkere Stuart en zijn inmiddels weer wakkere vriendin en een 12tal monteigh biertjes..

Om uiteindelijk erg lekker in slaap te vallen op de matjes en slaapzak in de woonkamer..

Vanochtend kregen we een heerlijk english breakfast bacon beans en eggs en heerlijke koffie.. Waarna Stuart en Martha ons het eiland hebben laten zien, met name Stoney Bay, waar een tunnelcomplex is gebouwd tijdens de tweede wereldoorlog, de tocht met zaklantaarn van 20 minuutjes was lache en uiteindelijk s'middags afscheid genomen bij de ferry en nu onze laatste avond samen in Auckland :(

Al met al hebben deze 4 weken eigenlijk een stuk langer geleken :) en hebben we ondanks de regen erg van nieuw-zeeland kunnen genieten, maar helaas morgen richting vliegveld voor ons afscheid..

Groetjes Gabi en Ivo

• 17 Augustus 2008 - 13:24

Esmeralda:

wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben!!!!!!!!

• 18 Augustus 2008 - 06:49

Lagers:

Ivo, jongen, ik weet niet of jij nog ooit weer terug de grote mensen wereld in kan gaan voor dingen zoals een baan enzo. Je bent vast welkom in Monaco, maar ja, na australia is monaco een nog grotere dooddoener.