Kiwi plukseizoen loopt af - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu Kiwi plukseizoen loopt af - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu

Kiwi plukseizoen loopt af

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

05 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hello...

Nog steeds in Greerton-Tauranga en inmiddels gewent aan het werk.. Vorige week 5 dagen gewerkt en vandaag de 560 dollar ontvangen op de bank :)

Vandaag dagje vrij want er zijn nog maar paar orchards in de regio die gepickt moeten worden en nu even in Tauranga City, waar er weer eindelijk fatsoenlijk internet is.

Afgelopen donderdag van de baas een heerlijke bbq en bier gehad voor de hele groep.. Altijd gezellig

Verder Mount Maganoui bezocht (ligt op 15 minuten rijden), beklimming van ongeveer 45 minuten maar uitzicht was het waard..

En het weekend was erg geslaagd, Maxi, Will en Ivan vertrokken maandag en daarom zondag een grote barbeque bij ons thuis gehouden en daarna met taxi Tauranga in..
En na week werk was het erg lekker stappen.Ter beloning van de bierconsumptie een paar Tui sokken en een Tui rugbybal verkregen.. Oftewel stropdas en baret... :)

De barbeque volgde op eindelijk weer is een partijtje voetbal en Europa tegen Zuid-Amerika eindigde in een nette 20-14 overwinning voor europa vertegenwoordigd door Spanje, Engeland, Holland en Italie

Picking stopt hier dus in paar dagen en de belletjes van de uitzendbureau's in auckland nemen toe, maar uiteindelijk is of contractperiode te lang, of trekt bedrijf vacature in.. maar moet nog steeds goedkomen..

Even afwachten of volgende week er werk is hier, na picking begint pruning maar dat is even afwachten..

Tot die tijd is het altijd lachen met de zuid-amerikanen hier, helaas staat de 2de gitaarles nog steeds op het programma, daarentegen verbeteren mijn tafeltennisskills wel op de vrije dagen..

Grtz Ivo

• 05 Juni 2008 - 03:32

Riejo:

Ziet er weer gezellig uit man. Jammer dat je nog geen baan hebt in Auckland.
    Mijn baan waarvoor ik naar Brisbane ben gekomen is niet doorgegaan. Kan opzich meteen beginnen, maar heb wel een auto nodig :(. Dus nu maar weer verder zoeken.
    Ltrz

• 05 Juni 2008 - 09:34

Lyke:

Ha Ivie,
    wat een gezelligheid. Toevallig keek ik gister met Joer een stukje van de video van kamperen in Frankrijk en daar waren de beelden ook gedeeltelijk lekker onduidelijk, maar er zat wel dezelfde gezelligheid in. Als je weer terug bent, moeten we ons maar weer eens op een dergelijk project storten! Wat is trouwens pruning? Ik kom niet verder dan iets met pruimen en dat zal het (met het oog op kiwi's) wel niet zijn.Het is wel grappig dat je in het Nederlands dezelfde zinsopbouw begint te gebruiken als uit het Engels. Lollige combinaties krijg je daardoor! Het klinkt en ziet er weer buitengewoon gezellig uit. De voetbalkerels zijn vertrokken, met snoepjes in de bagage voor op het schoolreisje.Ik denk dat je snoep heel vrij kunt interpreteren maar in stef's geval zijn het minimarsen ed. Dus het valt nog mee, hihi. Goed, suc6 met de worksearch, ik ga me weer storten op de alchohol euhhh, ik bedoel scriptie. Liefs van Lyke