(Nog) Werkeloos in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu (Nog) Werkeloos in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu

(Nog) Werkeloos in Auckland

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

09 Mei 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hello iedereen,

Na poosje weer ff update uit regenachtig en kouder en kouder wordend Auckland..

Zoals bovenstaande titel al doet vermoeden nog geen luck met het vinden van een baan. De uitzendbureau's hier hebben niet de Audit jobs waar ik op hoopte en het blijkt ook niet de beste tijd van het jaar te zijn voor tijdelijk uitzendwerk.

Inmiddels de bureau’s laten weten dat ik mijn soort baan en salariseisen iets omlaag heb geschroefd. Begin van de week levered dat wel gelijk een mogelijke tijdelijke baan voor een weekje op, echter de volgende dag lieten ze me weten dat bedrijf voor ander uitzendbureau gekozen had…

Het scenario van fruiplukken komt derhalve langzaamaan steeds verder aan de voorgrond..

Nadat Riejo en Nik 2 en halve week geleden zijn vertrokken nu dus op mijn eentje ( voor zover je in je eentje kan zijn in een hostel). Afgelopen 2 weken vooral veel tijd doorgebracht en gelachen met david, een jongen uit Rekken (dat is dus in Nederland..) met een gouden stem, Hiro uit Japan, en Eduardo uit Brazilie. Bezoek aan Mnt Eden, een van de +/- 40 vulkanen in Auckland, met een uitzicht over de hele stad was ook een topper.


Vooral de 2 dinsdagen in Fiddler on the Roof waren legendarisch, hier is namelijk elke vanaf uurtje of elf KARAOKE :) en als bonus krijgt de winnaar een 100 dollar Bar tab, wat afgelopen 2 weken dus David was..

Mijn inbreng was o.a. natuurlijk 500 miles van the proclaimers, Piano man van Billy Joel, Hand in my pocket van Allanis Morrisette. De andere hostelgangers waren niet zo van het zingen, behalve Tina en Karen die zweden vertegenwoordigde met Mamma Mia van Abba en Jorge en Javier uit mexico die het enige spaanstalige nummer van de lijst La Bamba vertolkten

Verder is de staff van het hostel erg relaxt, vooral Tom een grote grote beer uit Fiji, die iedereen een zo goed mogelijk verblijf wil geven, vooral de mensen die ietsje langer dan een week blijven..
Dus af en toe staat er een maaltijd klaar voor de mensen die al poosje in hostel zijn of word de fles Whisky opengetrokken… ;)

Verder nog genoeg leuke mensen ontmoet en zelfs nog iemands leven gered (inclusief mijn eigen) toen we van uitgaan terugkwamen en overstaken en er een of andere imbecile door rood reed en had besloten om het gaspedaal vooral in te blijven trappen.. Gelukkig kon ik ons nog net voor de auto wegtrekken.

Verder mijn spaans en frans wat aan het ophalen met de 2 mexicanen en jongen uit Grenoble..

Al met al lol genoeg, maar als begin volgende week de jobhunt niks oplevert, misschien toch tijdelijk Auckland verlaten..

Maar als ik weer terugkom weet ik in ieder geval wel in welk hostel ik verblijf..

  • 09 Mei 2008 - 07:30

    Merlijn:

    He man lekker bananen plukken. Heerlijk! Pas wel op dat er geen kapmes in je schedel wordt geslagen. Ik heb je nummer maar kon je niet bereiken. Ik ga het vanavond proberen. Geniet er van en spreek je hopelijk snel.

  • 09 Mei 2008 - 10:39

    Riejo:

    Ziet er gezellig uit man. Jammer van het weer en dat je nog geen baan hebt. Zelf ben ik elke dag weer aan het zweten bij de Lagoon hier in Cairns, net iets te warm soms maar ik klaag niet hoor :). Morgen ga ik ff langs alle restaurantjes hier ff me cv afleveren kijken of ik deze week nog kan werken. Nikai is tot nu toe de enige die al gewerkt heeft.
    Laterz

  • 09 Mei 2008 - 15:04

    Bassie:

    Hey kerel,

    leuk man al die berichten! het weer is hier ook top! 23 graden...damm!! lekker op het strand wanneer het kan...voetbalseizoen lekker afgelopen...succes met je jobhunt! ik zal voortaan anders naar fruit kijken als ik het op eet! misschien wel door jullie geplukt binnenkort... ;-)

    greetzzzz Bas arsenal zaterdag 2 vanaf 2008-2009!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

On the road

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 141899

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 07 Juni 2016

Fin del mundo

05 Augustus 2015 - 06 September 2015

Business Case Ethiopie

01 Augustus 2014 - 28 Augustus 2014

@ Work in Cambodja

11 April 2013 - 29 Mei 2013

Letsgetspanish

26 Februari 2008 - 01 Maart 2009

Wereldreis deel 2

Landen bezocht: