De bergen ten einde - Reisverslag uit Mcleodganj, India van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu De bergen ten einde - Reisverslag uit Mcleodganj, India van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu

De bergen ten einde

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

16 Maart 2008 | India, Mcleodganj

Hallo iedereen,

Inmiddels zijn de laatste uurtjes in de bergen begonnen en we vertrekken straks met de bus naar Delhi, vanwaar we vliegtuig pakken naar Goa..

Manali was heerlijk om bij te komen en ondanks dat het een vrij rustig bergdorpje is toch goed vermaakt. Alleen door het zonnen in de ochtend en het kou kleumen in de avond even verkouden geweest, maar inmiddels weer helemaal fit.

In het enige restaurant waar ze bier verkochten een kostelijke avond gehad met dave, een typische engelse rugbyfan die overal en nergens heeft gewoond en vermakelijke verhalen te vertellen had.

Verder naar de kapper geweest, helaas het filmpje waar Rijo 'hoofdmassage' kreeg gedelete :(

Maar hoogtepunt was toch wel de 4,5 uur durende hikingtocht naar Surong Valley, het ski gebied voor de rijke Indiase bevolking. Deze tocht kregen we company van een zwerfhond die de weg bleek te weten en uiteindelijk 3 uur bij ons is gebleven.

Daarnaast weer voor enige 'foto shoots' gevraagd door de lokale bevolking.

Vanuit Manali zijn we naar Dharamsala vertrokken waar we om half vier s'nachts aankwamen. Vervolgens met becka, Noors meisje uit de bus die al in dharamsala geweest was een taxi gedeeld naar mcleodganj waar het eigenlijk om te doen is. Op 1,5 km lopen naar beneden is namelijk de residentie van de Dalai Lama.(Tibetaanse regering zetelt hier)

Om half vier was er een hotel open, maar die vroeg over de 2000 roepies voor een avond, dus uiteindelijk naar greenhostel gegaan die het ijzeren rolluik open had zodat we op de derde verdieping zijn neergeplofd. Rond 5 uur vertrokken daar drie amerikaanse dames en was de deur van hun kamer open.. Hier hebben we even uurtje kunnen slapen voordat we de eigenaar konden duidelijk maken dat we voor 2 dagen kamer wilden hebben. Uiteindelijk kamer gedeeld met becka kamer gedeeld en werd er eindelijk niet egzucht als ik weer is een peuk in de kamer opsrak, want ik had eindelijk een mederoker..

De volgende dag was er een peace mars van de tibetaanse bevolking hier om te protesteren tegen de misstanden in tibet en het boycotten van de Olympics in China.. De mars en de sprekers in de tempel waren gigantisch om mee te maken.. ( maar de filmpjes spreken voor zich)

Verder hier nog volendamse jongen ontmoet, Wouter, die inmiddels al 11 maanden per fiets door China, Nepal, Ribet en India aan het toeren is.. hij heeft waarschijnlijk nog genoeg geld om jaartje weg te blijven.. eerstvolgende stop voor hem is Iran en daarna zuid-Amerika..

Dit is weer even een update van de afgelopen week.. en nu op naar de parelwitte stranden.

Grtz Ivo

• 16 Maart 2008 - 09:08

Jeannette Olav Peter:

Hallo Ivo,
    Leuk om je verhalen te lezen. Zijn erg benieuwd naar je filmpje in dhamarsala.
    veel plezier!

• 16 Maart 2008 - 09:26

Roy:

mooie uitzichten!! Is wel even wat anders dan London:-)! zo te zien vermaken jullie je wel!!

• 16 Maart 2008 - 16:01

Emill:

Jongens let op: de eerste overwinning is binnen, 3 - 1 thuis van rkav, was weer legendarisch..
    koen op doel, laatste 25 min met tien man. vorige week 9-0 klop.
    ajax 4-1 op willem 2, roda in blesure tijd naast psv 1-1, nog vier punten en woensdag psv - ajax..
    maar goed, een totaal andere wereld..

blijf het met grote intresse volgen..

Grtz..