Back in Hong-Kong - Reisverslag uit Tsim Sha Tsui, Hong Kong van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu Back in Hong-Kong - Reisverslag uit Tsim Sha Tsui, Hong Kong van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu

Back in Hong-Kong

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

06 April 2008 | Hong Kong, Tsim Sha Tsui

Hello iedereen,

Inmiddels alweer 6 dagen in Hong-Kong en ons ritme is behoorlijk omgedraaid..

Overdag wordt er voornamelijk geslapen om dan rond uurtje of zes zeven s'avonds te ontbijten met een goede steak of burger, in ieder geval weer goede stukken vlees. (en voorlopig geen kip meer wat het enige vlees in India was)

Vervolgens begint dan de avond met eerste twee avonden Sticky Fingers, bar met live muziek (en goede live muziek).
Vervolgens afgelopen dagen rond 2 uur half drie naar andere bar om Champions league of FA cup te zien.. En afhankelijk van de avonden en de mensen die we ontmoet hebben krijgen we dan nog een vervolg om vervolgens tussen 7 en 8 uur s'ochtends te ontbijten..

De tweede avond een stel Hong-Kongse fly attendants leren kennen die ons tot uur of elf s'ochtends Hong-Kong hebben laten zien; met vooral een heerlijk ontbijt.. macaroni ham soep..

Woensdag hebben we de boot naar Macau (het Las Vegas van Azie) genomen en hier hebben we gebruik gemaakt van de free shuttle busses van de vele casino's; the MGM, The Venetian (waar ze binnen in Venetie hebben nagebouwd; echt bizar)en Star World waar ze als enige gewone poker tafels hadden en we dus niet tegen het casino, maar tegen dronken denen en duitsers speelden.. De gewonnen 130 euro daar heb ik net aan riejo kunnen overmaken omdat ik de eerste avond in de taxi terug zijn telefoon verloren was..

Helaas zijn de telefoon's hier(net als de rest hier trouwens) niet zo heel veel goedkoper als in Nederland en is mijn reisbudget dus even aangetast.

Gisteren met Ryan, Hong-Kongse jongen die ik nog ken van 4 jaar terug uit Australie, afgesproken en die heeft ons naar KARAOKE BAR genomen; 20 euro en dan was de drank rest van de avond gratis..

De dobbelstenen kwamen tevoorschijn en de drinking games begonnen ( merlijn weet van vorige keer nog wel de dobbelspelletjes).

Uiteindelijk was zelfs Nikai mee aan het zingen met Karaoke en had Riejo succes bij een van, de meiden van de groep naast ons die uiteindelijk ook aansloten bij onze tafel, met zijn love-song van Lenny Krevitz; Again..

Na Karaoke volgde een disco waar helaas ook weer een aardige entrance betaald moest worden, maar was een goede tent.

Vanavond laatste avond en waarschijnlijk weer even met Ryan meeten en dan morgen onderweg naar New-Zeeland waar het werken voor mij kan gaan beginnen.

Voor de geintereseerden ik heb een skype account geopend en is een te chille manier om weer even te praten en elkaar te zien.. en most of all gratis

Grtz Ivo

• 06 April 2008 - 12:39

Riejo:

Leuk man die waarbenjij.nu-zooi was de helft alweer vergeten :)

• 06 April 2008 - 12:49

Riejo:

Leuk man die waarbenjij.nu-zooi was de helft alweer vergeten :)

• 06 April 2008 - 13:25

Merlijn:

He ivo alles goed daar? Ik zal even kijken of ik me kan aanmelden voor dat Skype accound. Ik lees dat het helemaal is wat je je had voorgesteld en meer. Doe die twee mannen daar de groeten van mij. Hier gebeurd wederom heel weinig en tergelijkertijd heel veel. Het is allemaal niet belangrijk om dat uitgebreid allemaal te melden. School goed. Relatie goed. Voetbal slecht. Team goed. Weer slecht. Jaloers wederom maar ben blij dat een van ons drie zich aan de afspraak om te gaan reizen houd. Ik hoop je weer eens op de msn te vangen.

groetjes mij

• 07 April 2008 - 07:17

Ivo:

Wordt wel een keertje weer tijd dat er gewerkt gaat worden, na al dat feestgedruis. Gaat uiteindelijk ook vervelen. Goeie reis naar Nieuw Zeeland en ik blijf jullie verhalen volgen. groeten
    Bab

• 14 April 2008 - 19:52

Jonas:

Ivinho! Zo te lezen wil jij het liefst meteen een vliegtuig terug naar Nederland pakken. Tsja het is hier natuurlijk ook onzettend leuk ;-) Maar serieus, goed om te lezen en zien dat je het naar je zin hebt!

Die Venetian, dat is echt bizar. In Las Vegas staat ook een Venetian en wat ik aan je fotos kan zien is die precies hetzelfde!! Die lucht, die winkeltjes! Als je terug bent moeten we eens fotos vergelijken.

Laterz!!!