India ten einde - Reisverslag uit Delhi, India van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu India ten einde - Reisverslag uit Delhi, India van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu

India ten einde

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

30 Maart 2008 | India, Delhi

Hello iedereen,

De bus vanuit Goa naar Mumbai was de beste airco bus tot nu toe.. Ik had mijn zwembroek en T-shirt aan omdat ik dacht dat dat wel weer meer dan genoeg zou zijn om niet de hele nacht zwetend in de sleeper door te brengen. Deze keer bleek het iets aan de koude kant maar de dekentjes aanwezig in de bus waren deze keer dus erg welkom.

Mumbai is wat wijdser en schoner dan Delhi en heeft als extra zijn ligging aan de Arabische Zee. Dit was ook ons uitzicht vanaf onze 'serre' vanaf ons hotel. Vier blokken naast het Taj Palace, een van de bekendste gebouwen in Mumbai.

Verder hier ook boek waar ik naar op zoek was gevonden.. Echt een aanrader; Shantaram.. (En geen moment van de 932 pagina's heeft ie verveeld)

Naast dus veel lezen tijd doorgebracht in Leopold's Cafe, palace van Prince of wales en Jeherat Art Galllery bezocht. En om tijd te doden voordat we de trein naar Delhi pakte, naar bioscoop gegaan en Juno gekeken ( om 1 uur s'middags draaide ze altijd 1 engelse film). En het was zo een heerlijke ouderwetse bioscoop met een pauze en een foyer waar je dan rustig een sigaretje kon roken.
(Terug in de tijd gaan is af en toe heerlijk voor de nostalgische medemens onder ons)

De treinrit naar Delhi nam uiteindelijk 17 uur in beslag, maar lunch, avondeten en ontbijt was erg lekker.
Als ik af en toe even naar wc of uitgang van de trein ging om bij de stops even te kijken, was bij terugkomst altijd mijn boek van mijn bed gepakt en was de vrouw van de familie die bij ons zat ijverig in Shantaram aan het lezen, om hem vervolgens snel terug te leggen zonder wat te zeggen en te doen of er niks aan de hand was. Toen ik ging slapen heb ik haar uiteindelijk het boek even geleend :)

Verder als toch wel ongekend hoogtepunt van de treinreis; Rijo die vanuit het niets van zijn stoel/bed valt ( gelukkig had ie de onderste van de drie)

Delhi zitten we nu in ander gedeelte bij de main bazaar en hebben we onze tijd voornamelijk doorgebracht op rooftop van ons hotel voor ontbijt/lunch ( vanaf uurtje of 4 s'middags) om vervolgens aan bier te gaan en te eten op rooftop van Club india en de weg te vervolgen bij Gem's, de enige tent die verder bier verkoopt hier. Deze sloot meestal rond 1 uur en was goed vervolg om dan nog even te kaarten en poolen en eten op rooftop van ons hotel, omdat die 24 uur per dag restaurant open had.

Eergister kwamen we uit Gem's en hebben we nog even een ritje op een olifant gemaakt.. (moeten ze in Amsterdam ook introduceren, niks leukers als je paar biertjes in de kroeg heb gedaan, denkt ik ga naar huis en dan een olifant tegen komen, waar je nog op kan gaan zitten ook).

Helaas hadden we onze foto camera niet mee en wachten we nog op onze russische vriend die we die avond ontmoet hadden, om de foto's te mailen.

Helaas is dit laatste mailtje uit India.. wil graag nog de westkust en meer van binnenland willen zien, maar aan de andere kant was het een schitterende eerste kennismaking; in het begin in de vijfde versnelling om in de tweede versnelling te eindigen..

Nu dus uitgerust nog even weekje Hong-Kong, voordat het werken in Nieuw-Zeeland gaat beginnen.

Het genieten blijft en ben benieuwd hoe erg ik India ga missen...

Grtz Ivo


  • 30 Maart 2008 - 22:21

    Jannemieke:

    leuk al die verhaaltjes te lezen

  • 02 April 2008 - 19:35

    Hestie (zus Van..):

    Heey,

    Ik lees dat jullie je prima vermaken.
    Erg leuk om ook de verhalen terug te lezen op jouw blog. Kan ik even chekken of Riejo wel alles vertelt!
    Veel plezier verder!

    Groeten,
    Hestie

  • 03 April 2008 - 15:34

    Lyke:

    Wauw, ik ben buitengewoon onder de indruk van het feit dat je een boek hebt gelezen dat je nog leuk vond en als aanrader tipt. K moet toegeven dat ik er nu over denk het boek te lezen. Aan de andere kant moet natuurlijk wel eerst die scriptie af. Dus genoeg studie ontwijkend gedrag door jouw pages te lezen en hup aan de slag (ik dan tenminste)!
    Liefs voor jullie en de kakkerlakken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

On the road

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 141868

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 07 Juni 2016

Fin del mundo

05 Augustus 2015 - 06 September 2015

Business Case Ethiopie

01 Augustus 2014 - 28 Augustus 2014

@ Work in Cambodja

11 April 2013 - 29 Mei 2013

Letsgetspanish

26 Februari 2008 - 01 Maart 2009

Wereldreis deel 2

Landen bezocht: