Dos dias a Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu Dos dias a Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu

Dos dias a Santiago

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

14 April 2013 | Chili, Santiago de Chile

Hallo allen,

Ik zit nu na een goede 2,5 dag in een kamertje van 2 bij 2 bij mijn gastgezin ff bij te komen van de vlucht en 2 dagen Santiago.

Nu de kamer/kast is ingeruimd ff tijd voor de eerste update uit Santiago.
De vluchten naar London, Madrid en Santiago waren vrij veel wachten, maar gelukkig goed kunnen slapen dus vrijdagochtend om 07.50 redelijk fris op Airport aangekomen. Vanaf vliegveld met bus en metro naar Centrum Santiago en tijdens deze korte tocht al vrij snel gemerkt dat vraag en antwoordt toch echt voornamelijk in Spaans moeten :)

De eerste dag voornamelijk gericht op ff wat eten en drinken en de wijk rondom het hostel, Bellavista, verkennen. Met als enige doel voor de dag om wat toiletspullen en universele oplader op de kop te tikken.
Missie geslaagd met handen, voeten en het beetje Spaans dat kennelijk nog van mijn middelbare schooltijd is blijven hangen. Gezien het feit dat het metrosysteem erg snel en overzichtelijk is en ik niet zo heel veel doelen had gesteld, genoeg tijd om in de middag door de buurt te slenteren, biertje te doen en bezoekje te brengen aan La Chascona, het huis welke Pablo Neruda voor zijn vrouw had gebouwd.

(Had nog niet echt research gedaan naar Santiago aangezien ik hier 4 weken heb, maar van deze toeristische trekpleister had ik dan wel net weer van gehoord omdat ik wel al in boek van/over Zuid-Amerikaanse schrijvers bezig was ter voorbereiding op deze trip).

Na een korte siësta begon de eerste avond in Santiago, zoals elke eerste avond in een nieuwe stad op reis, met kamergenoot uit het hostel op zoek naar een goede maaltijd en een paar biertjes.

In dit geval had ik s'middags een gezellige straat gespot en derhalve met mijn nieuwe Amerikaanse vriend voor dit weekend, Vinnie, bij een van de terrasjes op straat een pitcher bier en wat empanadas besteld en de rest van de avond ons kostelijk vermaakt met wat onderlinge reisverhalen en de Zuid-amerikaanse drukte om ons heen. In Spaans nog proberen te achterhalen of de 'band' die door de straat kwam nou altijd op vrijdag langs kwam of dat er iets bijzonders was, maar helaas kregen we dat niet helemaal duidelijk van de mensen naast ons. Verder heeft ook Santiagoo een Friday night bike ride. Maar daarvoor zal ik zo de filmpjes uploaden.

Gister na een wekkerloze ochtend, op kuier tempo ontbeten en door de stad gegaan, Plaza de Armas, Nacional museum en geleerd dat het chileense woord voor avocado palta is. Tenslotte wederom 1 doel voor de dag en dat was om mijn chileense telefoon te regelen. Dus voor de liefhebbers 0056-973256682 :). Einde van de middag in het hostel een soort van Spaans koetjes en kalfjes gesprek gehad over wat we overdag gedaan hadden. Ging nergens over, maar was toch soort van trots op mijn vorderingen.

Tenslotte afgesproken om bij Vicente, van mijn reis door Nieuw-Zeeland, langs te gaan omdat die wat mensen over had om zijn 30ste verjaardag te vinden. Metro hier heeft 5 of 6 lijnen, dus overal makkelijk te komen. Enkel het vinden van de huisnummers/appartementen is soms iets lastiger (met mijn richtingsgevoel), maar mensen wijzen altijd aardig de goede kant op.

De tweede avond bestond derhalve uit een barbecue en pisco, de chileense/peruaanse drank hier. Beide landen claimen dat het van hun is, maar dus in ieder geval overal te krijgen hier. Pisco is een sterke drank en wordt voornamelijk gemixt, dus zeg maar zuid amerikaanse baco. Verder veel geluisterd naar de gesprekken in Spaans en af en toe wat korte zinnetjes in spaans getracht. Verder waren er ook nog duitser en amerikaanse die in Santiago wonen, dus ook nog een beetje middels hun tolkvaardigheden kunnen converseren. Uiteindelijk kon de muziek natuurlijk niet ontbreken en kwam de gitaar naar voren. Verder hebben ze hier gewoonte om lekker praktisch om te gaan met het geven van namen aan eten etc. Worst (Chorizo) met Brood (Pan) = Choripan en Pisco en Cola = Piscola. Al met al een goede avond en s'nachts bleek dat het ook in deze stad veilig naar huis lopen is, zoals ik al begrepen had tijdens het feestje.

Vandaag vanuit het hostel dus naar mijn gast familie gegaan en hartelijk ontvangen door Myrthe en haar dochter (hoogzwanger) en een vriendin van de familie. Na een korte kennismaking, rondleiding, 'regels'etc in het Spaans begreep ik dat ze naar een babyshower gingen. Voor het moment maar ff gepast om mee te gaan en nu dus beetje kamer ingericht, ff gedoucht. ( Komende 7 weken wordt het koud douchen, maar gelukkig is het wel 25+ graden :), en nu dus ff de afgelopen 48/60 uur op rijtje gezet.

Zo meteen maar ff relaxte avond met wat lezen en vooral ff goede nachtrust. Morgenochtend 08.30 eerste schooldag en dan kan het Spaans leren gaan beginnen :) Heb inmiddels wel al begrepen dat chileens spaans toch echt aantal andere woorden en uitspraken heeft, maar daar komen we vanzelf wel achter.

Pero despues dos dias aqui, me gusta mucho !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

On the road

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 141886

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 07 Juni 2016

Fin del mundo

05 Augustus 2015 - 06 September 2015

Business Case Ethiopie

01 Augustus 2014 - 28 Augustus 2014

@ Work in Cambodja

11 April 2013 - 29 Mei 2013

Letsgetspanish

26 Februari 2008 - 01 Maart 2009

Wereldreis deel 2

Landen bezocht: