Sydney here I come - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu Sydney here I come - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu

Sydney here I come

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

20 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het is alweer een tijd geleden van mijn laatste blog dus bij deze weer even een update..

Het gesprek bij BDO verliep goed en na een 'trial week', uiteindelijk kreeg ik na 2 dagen al mijn contract om als accountant op Business Advisory Services aan de slag te gaan.. inmiddels alleen nog maandag te gaan, voordat ik woensdag de bus naar auckland pak en donderdag naar Sydney vlieg.

In de afgelopen weken op werk genoeg jaarrekeningen en belastingaanfgiften gedaan om te kunnen zeggen dat mijn kennis van het Nieuw-Zeelands belasting stelsel redelijk tot goed te noemen valt..

Inmiddels redelijk goede bankrekening opgebouwd, maar misschien dat ik eind januari begin februari toch nog even 1 of 2 weken werk om met wat ruimer budget Fiji, LA en london te doen. In ieder geval kan ik op elk moment en voor elke periode bij BDO terecht :)

Het weer is de afgelopen tijd wat minder geweest maar in de afgelopen anderhalve maand nog een paar keer de omgeving ingegaan voor wat goede strandwandelingen/hikings.. de foto's zeggen genoeg..

Vorige maand een goede Halloween gevierd, de dames waren verkleed als de ninja turtles, verder hadden we een ierse Splinter en Dave verkleed als April, de reporte, en ik was Casey jones ( ik kende hem niet meer, maar schijnt hockey masker, shirt zonder mouwen, broek met gaten en cricket bat te hebben en hij helpt de turtles... ) Mijn spijkerbroeken hebben inmiddels allemaal scheuren bij de knie dus dat was geen probleem, de schaar in het overhemd was ook snel klaar en de dames hadden een masker en cricketbat van karton gemaakt. Uiteindelijk ben ik de hele avond door iedereen in de kroeg Jason genoemd omdat ik er meer uitzag als een of andere killer uit een horror movie..

Verder was bijkomend voordeel van werken bij groter accountantskantoor de events van de social committee.

Karten en Christmas due op kosten van de baas.. Daarnaast hebben we met BDO team de indoorfootball competitie (elke donderdag tijdens de lunch) gewonnen en dit natuurlijk met een aantal biertjes gevierd..

Inmiddels is wellington langzaamaan aan het uitsterven, iedereen is met kerst en oud en nieuw uit de stad en is qua timing goed om nu dus ook te vertrekken. Zelfs de one dollar champagne op de woensdagen is momenteel gecancelled :(

Afgelopen weken wel weer aantal goede herrenigingen gehad van mensen die weer even weekend in wellington waren.. en dat is voor op het zuider-eiland in januari ook wel iets om naar uit te kijken..

Verder was pokertoernooi in christchurch cool om mee te maken, helaas na de eerste break 1 hand overspeeld en dat was dat.. maar erg vet en was ook wel lekker om even weekendje weg te hebben..

Voor ik het vergeet, nog een goede zaterdagavond; Dan jongen die in de Cambridge werkt en hier op zaterdag avond DJ op de radio is, was een biertje met pablo en mij in de tv room aan het drinken en vond het eigenlijk veel gezelliger om niet in zijn eentje van 1 tot 8 in de ochtend plaatjes te draaien, dus uiteindelijk een chille avond in de studio gehad.. beetje drinken, roken muziek luisteren alleen iets andere setting ;)

Afgelopen weekend de laatste training met wellington united gehad en heb nu in ieder geval een nieuw shirt voor de kantine als ik terug ben in maart.. (ja, ik kom nog steeds terug en heb zin om iedereen straks weer te zien :)

Dat was het denk ik wel weer even samengevat van mijn kant..

Bij deze wil ik iedereen alvast een prettig kerstfeest en gelukkig nieuwjaar wensen

( ik zit eerste kerstdag in de bus en 2de kerstdag in het vliegtuig, maar aangezien ik terug in de tijd vlieg zit ik 2de kerstdag waarschijnlijk ook s'middags nog op het strand ;) )

En ik daag iedereen uit om
het nieuwe jaar net als mij met een nieuwjaars duik te beginnen ;)

  • 20 December 2008 - 15:29

    Lucienne:

    Hoi Ivo,
    vanuit Almere, alvast een fijne (reis)kerst gewenst en een goede start van 2009. Reis nog effe door en we hopen je gauw weer eens in Almere te zien!(Weet je nog waar dat ligt?)
    Liefs Lucienne, Ron, Sharona, Jenina

  • 20 December 2008 - 17:00

    Ronald Kersbergen:

    Hoi Ivo,

    Alles goed.
    Ik neem je laatste bericht integraal op in de allerlaatste Goal. Krijgt zo een nog bijzonderder karakter met een bericht van de oud voorzitter van de JC.

    Fijne feestdagen.
    Groet, Ronald.

  • 20 December 2008 - 18:43

    Michelle:

    Klinkt goed! Veel plezier nog en een paar hele fijne kerstdagen in de bus en in het vliegtuig en een spetterend nieuw jaar ;) enne die nieuwjaarsduik sla ik even over ;)
    Kus
    Miez

  • 21 December 2008 - 11:46

    Nitha En Ron:

    Heee Ivo,

    Toch ff een berichtje om je hele fijne kerstdagen en een geweldig nieuwjaar te wensen!!!!!
    En geniet er nog van, tis zo weer voorbij!

  • 22 December 2008 - 17:09

    Merlijn:

    toppie man heerlijk genieten van de feestdagen en vanuit hier weer wederom bizar weinig te melden. Tot snel. groetjes merlijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

On the road

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 141871

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 07 Juni 2016

Fin del mundo

05 Augustus 2015 - 06 September 2015

Business Case Ethiopie

01 Augustus 2014 - 28 Augustus 2014

@ Work in Cambodja

11 April 2013 - 29 Mei 2013

Letsgetspanish

26 Februari 2008 - 01 Maart 2009

Wereldreis deel 2

Landen bezocht: