Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

11 Januari 2016 | Argentinië, Buenos Aires

Na een warm afscheid afgelopen woensdag op Schiphol van vrienden en familie, maar met polaroid van de groep bij check in 12-13 in de pocket, begon de lang verwachte trip naar Zuid-Amerika. De directe vlucht naar Buenos Aires was bijna 14 uur, maar ik denk dat ik de volle 12 uur slaap wel gehaald heb. Allerminst verwonderlijk na een ouderwetse kroegentocht op dinsdagavond als afscheid van Amsterdam. Dus gevoelsmatig niet heel veel langer onderweg geweest dan een doordeweekse treinrit naar Baarn.

Na aankomst in het hostel en het dumpen van de bagage in storage tot inchecken een korte buurt wandeling gemaakt in Palermo, een van de opkomende wijken hier in Buenos Aires.

Na het inchecken in mijn dorm voor 6 personen voor de komende 5 dagen, opgepikt door Laura een vriendin die ik nog ken uit mijn tijd in Nieuw-Zeeland. Gezien de 30 graden hier natuurlijk op mijn slippers, echter niet geheel voorbereid op de volgende 10 uur durende slentertocht door Buenos Aires. Elke wijk heeft hier zo zijn eigen sfeer en als local door Laura overstelpt met allerlei informatie die ik slechts gedeeltelijk heb kunnen opslaan. Natuurlijk her en der even terrasje gepakt en de eerste Argentijnse biertjes kunnen proeven.

Afgelopen 2 dagen afgewisseld met het verder verkennen van Buenos Aires met wat mensen uit het hostel, bijslapen en outer Buenos Aires ontdekt met Laura. Natuurlijk ook de eerste stapavond in Buenos Aires gehad. De restaurantjes en kroegen doen me denken aan Santiago waar de meeste plekken terrasjes op de straat hebben, binnen een ruimte en soms nog aangevuld met een grote binnentuin achterin. Vrijdag zodoende tot laat onder de Argentijnse sterrenhemel me de Guilmes goed laten smaken.

Verder mijn vlucht naar Ushuaia geboekt voor aankomende dinsdag om te kijken of ik daar de grote oversteek kan gaan regelen. De Hostels waren via booking grotendeels uitverkocht, dus de goedkoopste kwam op tegen 100 eur per nacht. Maar na paar uurtjes online zoeken en bellen voor eerste 2 dagen nog bed kunnen bemachtigen voor 20 eur per nacht.

Gisteren de eerste regen te pakken dus was goed moment om is even de eerste belevenissen hier op papier te zetten.

Gezien het hostel leven momenteel voornamelijk Engels als voertaal en blijft het Spaans tot op heden beperkt tot het her en der bestellen. Maar het Spaans zal wel meer gaan komen als straks het reizen ingeruild wordt voor een nog nader vast te stellen vaste locatie voor aantal maanden.

Maar eerst nog verder genieten van Buenos Aires en overige locaties, maar vooral even fingers crossed of ik komende weken bij the great white unknown ga geraken.

Gr Ivo

  • 11 Januari 2016 - 23:30

    Roy Sommer:

    Hey Ivo,

    Hoe Lang Ben je daar nog? Ik kom op 24 February aan in BA. En Ben van 29/2 tot 4/3 in Santiago de Chile

  • 12 Januari 2016 - 00:27

    Ivo :

    He Roy,

    Ticket staat nu op 25 februari uit BA naar Bolivia.
    Dus biertje op de 24e dan maar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

On the road

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 141841

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 07 Juni 2016

Fin del mundo

05 Augustus 2015 - 06 September 2015

Business Case Ethiopie

01 Augustus 2014 - 28 Augustus 2014

@ Work in Cambodja

11 April 2013 - 29 Mei 2013

Letsgetspanish

26 Februari 2008 - 01 Maart 2009

Wereldreis deel 2

Landen bezocht: