Arriving in Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu Arriving in Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ivo Hoeve - WaarBenJij.nu

Arriving in Cambodja

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

03 Augustus 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Zoals bij voorgaande reizen wederom een update via waarbenjij.nu. Dit keer wordt het voor mij een geheel nieuwe ervaring. Want 1 jaar na oprichting van IVH Finance BV gaat nu de eerste Business Case plaats vinden waarbij ik mijn expertise ga inzetten bij een project in een totaal andere omgeving. De komende maand zal ik in Cambodja gaan werken met en voor het Anjali house in Siem Reap.

Hiervoor wil ik Tim, Bart en Camiel van ShareBusiness bedanken voor hun inspanningen om mij aan dit project te koppelen. Verder natuurlijk Geert, Jasper en iedereen in Baarn om mij de vrijheid te geven dit avontuur aan te gaan de komende maand. Tenslotte natuurlijk het management en de Advisory Board van het Anjali house met wie ik de afgelopen weken in contact ben geweest inzake de voorbereidingen en aanvliegroute voor het project (voornamelijk Simon. Richard, Don en Remco).

De komende weken zal ik het nodige gaan delen over het Anjali House en het project maar dit eerste bericht richt zich op mijn eerste 1,5 dag in Siem Reap en mijn kennismaking met Cambodja.

Na het afscheid van Gabi op Schiphol, een tussenstop in Bangkok waar ik mijn 4 uur ben doorgekomen met koffie en Wifi, zaterdagmiddag rond 3 uur aangekomen in Siem Reap.

Hier werd ik opgevangen door Simon, haar zoontje en Mr D.
Mr D is de vaste Tuk-Tuk driver van Thida’s House, de accommodatie waar ik met nog ongeveer 7 vrijwilligers verblijf.

Na een korte rondleiding en het ‘inrichten’ van mijn kamer bracht Pally, de klusjesman hier, me achterop de scooter naar de andere kant van Siem Reap, waar de overige vrijwilligers zich aan het klaarmaken waren voor een bruiloft. Na een warm welkom en een gin en tonic van Anne Marit, die Thida’s house runt, vertrokken we richting de bruiloft van de nicht van een bevriende restaurant eigenaar.

Onderweg nog even een korte stop bij mijn huis voor de komende weken om mijn zwembroek te vervangen voor een spijkerbroek en net shirt, de slippers waren geen probleem.

De bruiloft was luxe, groot en erg gezellig. Ondanks dat ik me lichtelijk underdressed voelde erg genoten van het eten, de drank, de muziek en de mensen. Rond twaalven voelde ik me bed en als een blok in slaap gevallen na een fantastische eerste kennismaking met Cambodja.

Vandaag heerlijk uitgeslapen en de middag gebruikt om per fiets de stad te verkennen, verder een lokale simkaart aangeschaft, de pinautomaat gevonden en overige eerste behoeften ( water, toiletpapier en pringles om mijn zoutgehalte hier op pijl te houden) ingeslagen. Dit is namelijk broodnodig want al het zout en water verlaat je lichaam hier continu zodra je in beweging komt. Derhalve aan het einde van de middag gebruik gemaakt van de koude douche om de hoek van mijn kamer ( je kan het bijna een ensuite noemen).

Inmiddels hier door alle mede vrijwilligers langzaamaan ingevuld met de beste tips en tricks. Vanmiddag derhalve direct gebruik gemaakt van het gratis zwembad bij een hotel aan de andere kant van de rivier . Bij het bestellen van een hapje en of drankje is het zwembad complementary.
Vandaag ook bij 1 van de betere restaurants gegeten aangezien Pia, een van de overige vrijwilligers die ook bij Anjali House zit, jarig was en dat natuurlijk gevierd moest worden.

Inmiddels net in het hostel de verjaardags cake gedeeld en nu na dit eerste korte verslag wordt het tijd om de klamboe uit te rollen en weer onder de wol te kruipen. Dat laatste natuurlijk niet, maar daarentegen wel de ventilator op volle kracht.

In ieder geval erg veel zin om morgen dan echt aan de slag te gaan en het Anjali House, Siem Reap en Cambodja de komende weken verder te ontdekken.

PS - Voor de liefhebbers mijn Cambodjaanse nummer is +85511221540.

  • 03 Augustus 2014 - 18:58

    Ada Stovoort:

    Hallo Ivo,

    Leuk dat ikweer een reisverslag van je krijg, toppy.
    Veel plezier en ik blijf natuurlijk graag meelezen.

    Geniet evan, groetjes,

    ada

  • 03 Augustus 2014 - 19:43

    Koen:

    Ivo,
    Je gaat weer een nieuw avontuur aan, fantastisch jongen!
    Succes en veel plezier daar.
    Graz.
    Koen

  • 03 Augustus 2014 - 21:06

    Frans:

    Top Ivo dat je dit doet.
    Azie weer een andere cultuur en ik hoop dat jet jou bevalt. Wat voor project is het waar je aan mee doet?
    Ben zeer benieuwd
    Jij in het land van de rode Khmer hoewel je daar beter niet over kunt praten denk ik zo
    benieuwd naar je belevenissen.

    heel veel plezier en laat Azie op je neerdalen

    groet
    Frans

  • 04 Augustus 2014 - 09:03

    Astrid:

    Veel succes en vooral veel plezier, maar dat gaat je vast goed lukken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

On the road

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 141839

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 07 Juni 2016

Fin del mundo

05 Augustus 2015 - 06 September 2015

Business Case Ethiopie

01 Augustus 2014 - 28 Augustus 2014

@ Work in Cambodja

11 April 2013 - 29 Mei 2013

Letsgetspanish

26 Februari 2008 - 01 Maart 2009

Wereldreis deel 2

Landen bezocht: